Huskunstnerforløb og workshops

LYD PORT tilbyder undervisningsforløb i lyd, musik og visuelle medier

Sansekasser

4D36EF40-66B2-42A9-8FE2-CCDD0C80CF4D.JPG

Projektet Sansekasser ud fra LYD PORTs vision om at skabe et sanseligt, underfundigt og inspirerende projekt, hvor børn bliver introduceret til at arbejde på kryds af kunsteriske genre med naturen som omdrejningspunkt og materiale. Børnene skaber i workshoppen miniature universer i skotøjsæsker og komponere musik på iPads, alt skabt med og af materialer funder i naturen

IMG_2146.jpg

Sansekasser er en workshop for mellemtrinnet

Eleverne samler naturmaterialer og affald som sammensættes til elevernes egne universer, som de efterfølgende komponere musik til

Blade, mos, grene, plastik - alt indsamlet i naturen.

Blade, mos, grene, plastik - alt indsamlet i naturen.

Eleverne skaber musik kompositioner med egne optagelser af reallyde

Eleverne skaber musik kompositioner med egne optagelser af reallyde

Eleverne har også mulighed for, at se nærmere på naturmaterialerne igennem et mikroskop. De kan tage billeder med mikroskopet, udprinte dem og klistre dem ind i deres kasse. 

Eleverne har også mulighed for, at se nærmere på naturmaterialerne igennem et mikroskop.
De kan tage billeder med mikroskopet, udprinte dem og klistre dem ind i deres kasse. 

IMG_2127.JPG
IMG_2148.JPG

Skolerne skriver om forløbet

 

Børnene var meget optaget af forløbet og efterfølgende har de kun givet udtryk for, at de synes, at det var mega fedt!

Kombinationen af det kreative og det mere tekniske i Soundtrap ramte en bred skare i klassen. Hvis man fx var mere optaget af det kreative overskyggede arbejdet med Soundtrap ikke og omvendt heller ikke, hvis man var mere optaget af arbejdet med Soundtrap. Der var en god fordeling mellem disse. 

Vi føler os i den grad inspireret af Morten og Mais besøg på skolen og vi har fået mange ideer undervejs, som vi kan og vil bruge fremadrettet. 


— Thorsted Friskole

Eleverne var fra starten meget optaget af projektet som Mai og Morten præsenterede. Der blev skabt flow igennem dagen med afvekslende aktiviteter og skiftet mellem elevernes fokus på underviseren som igangsætter og deres eget arbejde med sansekassen og lydproduktionen.

Eleverne fortæller, at de har lært meget af af den frie måde at tænke kunst på og det var dejligt, at det skulle være meget fantasifuldt og ikke nødvendigvis så pænt.


— Hannæs Østerild Skole

Sansekasser er bleve til med støtte fra Statens Kunstfonds Huskunstnerordning